خصوصیات یک ملک خوب

9اسفند1398
0 نظر
خصوصیات یک ملک خوب

خصوصیات یک ملک خوب

زندگی توی ملک خوب ، تاثیر زیادی توی روحیه‌ی افراد ساکن توی ملک و احساس خوشبختی اونا داره .خصوصیات یک ملک خوب از نظر هر کسی متفاوته و بستگی به سلیقه اشخاص داره اما توی این بین تنها نقطه نظر یکسانی که بین یبشتر مردم وجود داره، زندگی کردن توی ملک شخصی و غیر اجاره‌ای هستش.

با در نظر داشتن شرایط اقتصادی مردم، امروزه اکثر خانواده‌ها توی منازل اجاره ای زندگی می کنند اما همواره تلاش برای خرید یک ملک شخصی وجود دارد .

 به دلیل قیمت‌های بالای املاک در سال های اخیر و نرخ تورم ملک در تهران ، اشخاص باید قبل از خرید ملک اطلاعات کافی در این زمینه رو داشته باشند.

با افراد متخصص مشورت کنید چون باید نسبت به هزینه‌ی زیادی که برای خرید ملک در نظر گرفته اید ، ملکی با خصوصیات و ویژگی‌های خوب و مد نظرتون انتخاب کنید .

ملک خوب به چه ملکی میگن؟

وقتی که تصمیم به خرید ملکی شخصی یا تجاری با ویژگی های خوب می‌گیرید، باید در لحظه خرید به عوامل بسیاری توجه داشته باشید .

به این خاطر که بعد از خرید، قرار هستش که مدت زمان طولانی توی اون ملک زندگی کرده و بیشتر اوقات خود را در آن بگذرانید.

یکی از دغدغه‌های اشخاص در لحظه خرید خانه این است که چه ملکی برای خرید آن‌ها خوب و مناسب است؟

باید توجه کنید که به سبب تفاوت در سلیقه و ترجیحات افراد، تعریف ملک خوب نسبت به افراد مختلف، متفاوت است.

به عنوان مثال بعضی خانه‌هایی نقلی را خوب دانسته و برخی دیگر منازل با متراژ بالا را ترجیح می‌دهند.

در این بین باز هم دلایلی وجود دارند که بر اساس آن می‌توانید ملک خوب را تشخیص دهید. یکی از رو‌ش‌هایی که می‌توان یک ملک خوب را تشخیص داد، بررسی تمامی جوانب و خصوصیات ملک و سپس مقایسه‌ی این عوامل و ویژگی ها با قیمت آن است .

اگر ملک و یا واحد تجاری را که پسندیده اید نسبت به قیمتش دارای امکانات خوبی باشد، می‌توان گفت که انتخاب درستی داشته‌اید.

خصوصیات یک ملک خوب

انواع ملک

ملک‌ها از لحاظ کاربردهایی که دارند، در حالت کلی به سه نوع مسکونی و تجاری و اداری تقسیم بندی می‌شوند.

مسکونی همانطور که از اسمش پیداست، به منازلی گفته می‌شود که بتوان در آن‌ها سکونت داشت و زندگی کرد.

تجاری و اداری خوب شامل تمامی مطب‌ها، شرکت‌های خصوصی،مغازه‌ها و … می‌شوند.

در هنگام خرید هر سه مورد باید به ویژگی‌ها و خصوصیاتشان توجه کنید تا هزینه‌ای که صرف می‌کنید، تلف نشود.

ملک‌های مسکونی ، تجاری و اداری مناسب در حالت کلی دارای ویژگی‌های خوب یکسانی هستند که با دقت کردن به آن‌ها می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

ویژگی های ملک خوب

از نظر اکثر اشخاص ملک خوب دارای ویژگی‌های متفاوتی است. به عنوان مثال برخی از افراد طرفدار آپارتمان نقلی هستند یا بعضی دیگر خانه‌های حیاط دار و ویلایی را می پسندند و زندگی در آپارتمان برایشان رنج آور است یا بعضی دیگر طرفدار برج ها هستند.

پس برای اینکه یک ملک با ویژگی‌های خوب و درستی خریداری کنید، باید اول به سلایق و علایق خودتون توجه کنید و بعد برخی از ویژگی‌‌هایی که تمامی ملک‌ های خوب دارا هستند را بررسی کنید.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های دیگر ملک خوب می‌پردازیم.

متراژ ( فضا )

یکی از مهم ترین سوال هایی که که در هنگام خرید یک ملک خوب پرسیده می‌شود، متراژ آن است.

برای اینکه بتوانید ملکی با متراژ مناسب پیدا کنید باید در ابتدا مقدار بودجه و نیازها و انتظارات خود برای ملک را مشخص کنید.

اکثر اشخاص زندگی در ملک هایی با متراژ بالا را می پسندند اما هر چقدر که متراژ یک ملک بزرگتر باشد، طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

ملک با متراژ بالا دردسرهای خاص خودش را دارد. پس مناسبترین راه حل، انتخاب خانه‌ای با متراژی متناسب با تعداد اعضای خانوار می‌باشد.

خانواده‌هایی با تعداد افراد ۲ الی ۳ نفر، بهتر است که ملک هایی با متراژ زیر ۱۰۰ متر خریداری کنند به این خاطر که انتخاب خانه‌ای بزرگتر از آن هزینه‌های اضافی در پی دارد.

همینطور هم خانواده هایی که تعداد بالای 3 نفر را دارند طبیعتا متراژ زیر 100 متر گزینه مناسبی برای اونها تلقی نمی شود.

موقعیت جغرافیایی ( لوکیشن )

لوکیشن و یا موقعیت مکانی ملک مناسب ، یکی دیگر از مهم‌ترین گزینه های تعیین کننده‌ی قیمت ملک است.

در تمامی ملک ها قیمت قبل از تاثیر متراژ، بر اساس موقعیت جغرافیایی تعیین می‌شوند.

در لحظه خرید ملک با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید لوکیشن خانه‌ی خود را تعیین کنید‌‌.

اگر نمی‌توانید هزینه‌ی زیادی را برای خرید ملک با ویژگی های خوب خرج کنید، بهتر است که در محله‌های متوسط شهر خودتان منزل مسکونی مناسبی را پیدا کنید.

خصوصیات یک ملک خوب

منطقه و محله

این مهم نیست که خانه ای در منطقه‌ای معروف و لاکچری باشد و یا در مناطق متوسط شهر قرار داشته باشد . چون اگر محله‌تان خوب نباشد بهرحال مشکل بوجود خواهد آمد.

برای اینکه بتوانید محله‌ای خوب پیدا کنید، به دسترسی های خوبی که به مرکز شهر دارد دقت کنید و ترجیحاً همسایه‌ها را نیز بررسی کنید و ارتباط اول بگیرید.

اگر بتوانید محله‌ای مناسب و آرام برای خرید خانه انتخاب کنید، مطمعناً زندگی مناسب و آرامی هم خواهید داشت.

معماری و نقشه

معماری خانه و داشتن نقشه‌ای جذاب و اصولی ، می‌تواند باعث افزایش ارزش و محبوبیت ملک شود. به جرات می‌توان گفت، ملکی بهتر است که معماری و نقشه درستی داشته باشد چرا که بدون معماری نمی‌توان از متراژ بزرگ و یا کوچک خانه به نحو احسن استفاده کرد مثل خانه هایی که پرتی و ستون های اضافی دارند .

امروزه به دلیل افرایش قیمت املاک در تهران ، اکثر اشخاص روی به خرید خانه‌های کوچک آپارتمانی آورده اند اما باز هم نقشه خانه را مورد نظر قرار می دهند.

 اگر نقشه این خانه‌های کوچک ، کاربردی و خوب نباشد ، اشخاص نمی‌توانند در آن‌ها احساس راحتی و آرامش داشته باشند.

شاید شما هم دیده‌اید خانه هایی را که در عین کوچک بودنشان، بسیار خوش نقشه و جذاب هستند. پس همواره به دنبال خانه‌ای باشید که معماری درست داشته باشد تا بتوانید دکوراسیون داخلی خوبی هم داشته باشد.

پی ریزی ، بنا و زلزله

خانه‌ای که بنای آن از مصالح با کیفیت درجه یک و توسط افراد متخصص ساخته شده باشد، ارزش دارد که برای آن هزینه‌ی زیادی هم صرف کرد.

در هنگام خرید ملک حتماً در مورد نحوه‌ی ساخت و مصالح و اجناس و وسایلی که در آن استفاده شده است، تحقیق و بررسی کنید و نکته مهم اینکه از ضد زلزله بودن آن هم اطمینان حاصل کنید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از مقاوم بودن و ساخت اصولی ساختمان اطمینان داشته باشید، خرید خانه‌های پیش فروش است .

پیام بگذارید